・低迷する広告市場の中で、成果報酬型広告のアフィリエイト広告市場は、2008年度13.2%増の64,500百万円、2009年度13.2%増の73,000百万円と大幅増加。2012年度には年率13%増で105,000百万円規模に拡大。
・PC向け広告とモバイル向け広告の比率は、2008年度PC向け57.4%、モバイル向け42.6%、2012年度PC向け52.4%、モバイル向け47.6%とモバイルへのシフトが進む
・低迷する広告市場の中で、成果報酬型広告のアフィリエイト広告市場は、2008年度13.2%増の64,500百万円、2009年度13.2%増の73,000百万円と大幅増加。2012年度には年率13%増で105,000百万円規模に拡大。
・PC向け広告とモバイル向け広告の比率は、2008年度PC向け57.4%、モバイル向け42.6%、2012年度PC向け52.4%、モバイル向け47.6%とモバイルへのシフトが進む
Cookie | 期間 | 説明 |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |