オフサイトおよびオンサイトを合わせたコンタクトセンターサービスの市場であるCRMアウトソーシングの2008年度市場規模は、前年度比105.5%の5,832億円へ。2009年度以降、2013年度までの平均成長率は5.3%で推移し、2013年度には7,550億円市場へ。2008年秋以降の世界不況の影響は、2009年度にピークを向かえ、2010年度以降やや持ち直すものの1ケタ台の半ばで推移
オフサイトおよびオンサイトを合わせたコンタクトセンターサービスの市場であるCRMアウトソーシングの2008年度市場規模は、前年度比105.5%の5,832億円へ。2009年度以降、2013年度までの平均成長率は5.3%で推移し、2013年度には7,550億円市場へ。2008年秋以降の世界不況の影響は、2009年度にピークを向かえ、2010年度以降やや持ち直すものの1ケタ台の半ばで推移
Cookie | 期間 | 説明 |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |